بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰
تاثیر مهارت‌های نرم بر بهبود مستمر کسب و کار 
مهارت تفکر نقادانه ما را به سمت‌وسوی نوآوری هدایت می‌کند. کار وقتی با کسب مهارت انجام شود، فرد اعتمادبه‌نفس بیشتری دارد و این اعتمادبه‌نفس روی عملکرد فرد تأثیر مثبت خواهد داشت.
کد خبر : ۲۷۵۵۱۲

بورس‌نیوز:

اغلب افراد پس از فارغ التحصیلی وارد بازار کار می‌شوند و با توجه به نیاز بازار و شرکت‌ها شاغل شده و اختیار برای انتخاب خود را از دست می‌دهند، اما عده‌ای به توانمندی‌های خود بیشتر توجه کرده و روی مهارت‌های تخصصی که دارند سرمایه گذاری می‌کنند و کسب و کار خود را بر اساس تخصص ایجاد می‌کنند. در کسب و کار‌های سنتی بسیار دیده ایم که کسب و کار سنتی فرد تغییر نکرده است و دستخوش جریانات تحول اقتصادی می‌شوند و یا از بازار حذف می‌شوند و یا با حداقل درآمد ادامه می‌دهند. 

کسب‌وکار دو بخش دارد: کسب - کار؛ چه چیزی را کسب کنیم؟ کسب‌کردن در گام اول نیاز به کسب دانش فنی و کسب مهارت‌های نرم مثل ابراز وجود، برقراری ارتباط مؤثر، رفتارشناسی خود و دیگران و عزت‌نفس و اعتمادبه‌نفس و مهارت‌های رهبری و تیم‌سازی داریم. کسب درآمد از طریق کسب مهارت هست. کار بعد از کسب آمده است و در واقع به انجام هر آنچه کسب کرده‌ایم توجه دارد. مهارت نرم فن بیان به مدرس کمک می‌کند شیواتر سخن بگوید و ارتباط بهتری با مخاطب برقرار کند. مهارت رفتارشناسی در ارتباط مؤثر به یک فروشنده کمک می‌کند تا با مشتری‌هایش آگاهانه ارتباط بگیرد و میزان فروش خود را افزایش دهد. فردی که می‌تواند محصول خود را به‌درستی پرزنت کند، مهارت ابراز وجود دارد.

مهارت تفکر نقادانه ما را به سمت‌وسوی نوآوری هدایت می‌کند. کار وقتی با کسب مهارت انجام شود، فرد اعتمادبه‌نفس بیشتری دارد و این اعتمادبه‌نفس روی عملکرد فرد تأثیر مثبت خواهد داشت. کار با یادگیری مستمر بهبود می‌یابد، یادگیری با انجام‌دادن کار عمق می‌یابد و هر چه مهارت‌های کسب شده همسو با علاقه فرد باشد و مستمر انجام شود، کار با بهره‌وری بیشتری توسعه پیدا می‌کند. پس کسب‌وکار ما آن چیزی است که در اثر مهارت‌های تخصصی و مهارت‌های نرم شکل‌گرفته و با یادگیری مستمر از تجربیات خود و ارزیابی مستمر بهبود مستمر خواهد داشت. 

ادامه مطلب در یادداشت بعدی...

فرحناز جهانبخش، مربی توسعه اقتصاد فردی

اشتراک گذاری :
ارسال نظر